Menu

Hitlerovi bodyguardi (8)

01:45 - 02:50, pondělí (4. listopad)

Prima

Šedá kolona. Dokumentární seriál USA (2008). Hitler miloval auta a rád se v nich předváděl. Jeho oblíbení strážci jezdili s ním, ostatní jej doprovázeli. Raději by prý umřel vestoje v mercedesu než nějakým potupným způsobem (65 min)

Hitler miloval auta a rád se v nich předváděl. Jeho oblíbení strážci jezdili s ním, ostatní ho doprovázeli. Když byl ve vězení, snil o autech. Své návrhy posílal firmě Daimler Benz a rád se nechal vozit šoféry, sám řídil nerad.Herman Göring neměl jako řidič velkou budoucnost. Julius Schreck se stává Hitlerovým prvním stálým řidičem. Auto používá i jako zbraň proti komunistům, kteří jezdili na kolech a jednou se pokusili Hitlera zastavit: marně. Schreck ale umírá v roce 1936 na meningitidu. Vystřídá ho elektromechanik Erich Kempka, který pomohl Hitlerovi už v nebezpečné situaci během „noci dlouhých nožů“. Vůdcův oblíbený model je cestovní vůz se stahovací střechou. Když se stává kancléřem, mění jednoduchost za bezpečnost: nastupují přísná strategická pravidla pro doprovodnou kolonu. Jde o těsnou formaci několika vozů. Jako první jezdí průzkumné vozidlo, pak Hitlerovo auto, za nimi osobní strážci a ve stometrovém odstupu další funkcionáři. Hitlerovým oblíbeným návrhářem aut je český rodák Dr. Ing. Ferdinand Porsche, najatý pro rozvoj německého automobilového průmyslu. Porsche touží vyvinout lidový vůz pro nejširší masy – a zrodí se volkswagen.Hitler nechává vystavět rozsáhlou síť dálnic, což podporuje zaměstnanost a vůdcovu popularitu. Dálnice ale mají být i přípravou na válku. Hitler stále jezdí s autem se stahovací střechou, což je pro ochranku noční můra. Jak to může být nebezpečné, ukáže později atentát na Heydricha. Během války získává Hitlerův konvoj vojenštější vzhled. Šedou kolonu využívá po svém vojenském triumfu při dobytí Francie. Zdařilý výsadkový útok Němců v Belgii ho postraší, jeho Skalní hnízdo by mohlo být ohroženo podobně ze vzduchu, proto je chrání velká ostraha. Hitlerův hlavní stan Vlčí rokle se musí přesunout blíže k frontě u francouzské hranice. Druhá fáze tažení má dovršit porážku Francie. Paříž je prohlášena za otevřené město, aby unikla zničení. Po slavnostní kapitulaci je Hitler nadšen – má satisfakci za porážku v první SV a nenáviděnou Versailleskou smlouvu. Když jsou Francouzi na kolenou, rozhodne se Hitler k návštěvě Paříže, o čemž kdysi snil. Je to ale nesmírné riziko, osobní stráž vůdce varuje. On se však obklopí malou skupinkou oblíbenců a deseti ochránců a riskuje. Vyjíždí velmi brzy ráno kvůli momentu překvapení, protože se bojí popuzeného obyvatelstva. Ulice jsou ještě prázdné a nikdo na nacisty nezaútočí. Pak si prohlédne Maginotovu linii, vlastně ji obchází. Hitler přemýšlí jak dál. Má podniknout invazi do Británie? To ovšem velmi podcenil Churchilla a bojovný duch Britů. Nabízí mír Angličanům, ale je odmítnut. Pak připravuje triumfální vojenskou přehlídku v porobené Paříži, tak ponižující pro Francouze. Své odpůrce tím potěší, doufají, že by tak mohla vzniknout vítaná příležitost pro atentát. Zase ale zasahuje osud – Hitler přehlídku nakonec ruší. Jeho nevypočitatelnost mu pokaždé zachraňuje život...Začíná bitva o Británii a je čím dál jasnější, že po londýnských ulicích se Hitler hned tak projíždět nebude. Začíná tedy snít o větším dobrodružství – o tažení na Východ. U Napoleonova hrobu v pařížské  Invalidovně se Hitler vůbec nepoučil…

Další díl: 10. listopad, 07:35
Hitlerovi bodyguardi (9)

Žádné odpovídající pořady v nejbližší době :(

Volbě vyhovují v nejbližší době tyto pořady

Zvolte si některý z výše uvedených typů pořadu ku snazšímu hledání jehly v kupce sena.

» «