Menu

Top Gear speciál: Když se nedaří (1)

20:15 - 21:20, úterý (21. únor)

Prima Cool

Magazín VB (2015). Připomeňte si trojici nepříliš vydařených reportáží! James a Richard nejprve udělají z Renaultu Espace kabriolet, který následně řádně otestují, James se pak vydá s Toyotou Hilux na islandskou sopku. Nakonec si trojice pořídí a upraví levné policejní vozy, se kterými podstoupí několik náročných zkoušek (65 min)

Po Richardově přivítání je tu první z mnoha nepříliš vydařených reportáží. Jeremy řídí starý Renault Espace – MPV, které by rád nějak oživil. Pod Jamesovým vedením uříznou střechu, což se neobejde bez několika nedostatků – rozbití oken, naříznutí clonítka a jednoho pásu. Po projížďce přidělávají prostou konstrukci a nově ušitou střechu, také rozbitá okna nahrazují plastovými. Se svým dílem provádí náročné testy: nejprve mají jet rychlostí 160 km/hod. Už při 80 km/hod se zadek hodně napíná a trhá, konstrukce má namále. Nakonec však rychlost skutečně pokoří, poté střechu raději „stáhnou“. Dalším úkolem je průjezd safari, kde mají lvy a opice. I přes veškeré obavy přežijí bez újmy, vůz a také střecha. Nyní je čeká průjezd automatickou myčkou. Už zpočátku je jasné, že to nejspíše nedopadne dobře, vše se zvrtne ve chvíli, kdy zatlačí válce ze tří stran. Do vozu odevšad teče a trojice raději prchá. Poté zpovzdálí sledují, jak z myčky stoupá kouř, nejspíše konstrukce zablokovala některé válce. Následuje reportáž z roku 2010, kdy se vydal James na islandskou sopku. Využil k tomu upravenou Toyotu Hilux, se kterou byl štáb na severním pólu. Vůz dostal několik „lávových úprav“ – plech na střechu a chladicí systém pneumatik. James přibral vulkanologa a za štábem zamířil k místu, kde přenocují. To bylo asi 1,5 km vzdálené od kráteru; celou cestu ale projížděli ledovou bouři, která tu noc připravila o život dva místní obyvatele. V cíli se ukázalo, že z kráteru létá láva, další den se James na místo vydal. S chladicím systémem pneumatik dojel tak blízko, že kusy lávy dopadaly přímo vedle něj. Jeden sebral a s hořící pneumatikou se vydal zpět. Svůj úkol, vytvořit a otestovat sopečný vůz, tak nepochybně splnil. Následuje reportáž, kde se trojice snažila pořídit levné policejní auto. Jeremy zvolil Fiat Coupe za 900 liber, James nudný Lexus za tutéž cenu a Richard překvapivě Suzuki Vitara. Prvním úkolem byly úpravy na policejní auta, a to s rozpočtem do 500 liber. Všichni vybrali novou barvu, potisk a přidali majáky – někdo méně, někdo více (Richard). Všichni také implementovali speciální úpravy – James trysku s barvou, Jeremy bodák na kole a Richard sbalené rohožky s hřebíky. Nyní jsou na okruhu, kde zajede Stig se standardním policejním vozem Vauxhall (Opel) Astra čas 1:48. Jamesovi nestačí ani 2 minuty, Jeremy spoléhá na stylovou jízdu, ale brání mu bodce, které rozhodily vyvážení vozu. Richardovo Suzuki přichází o pás s hřebíky, jízda je pomalá, a tak raději zakomponuje několik stylových kousků. Nakonec mu na projetí okruhu nestačí ani 3 minuty. Trojice je pak rychlá při odstranění následků sehrané nehody, ale jen odtahují auta a doslova vyhazují oběti. Zbývá zhlédnutí policejního zásahu – zastavení zločince a následný pokus o totéž. James na prchající staré BMW nestačí, počká tedy jedno kolo a použije trysky s barvou. Zločince jen zapne stěrače a s růžovobílým BMW jede dál. Richard se Suzuki také nestačí, jeho pás s hřebíky BMW pohodlně objede. Poslední nadějí je Jeremy, jehož Fiat má na to, BMW předjet. Po nevydařeném policejním triku, kdy dostane prchajícího do hodin, použije bodák na zadním kole. Než však BMW rozpáře, kolo se mu ulomí, a marná honička tím končí. Stejně tak končí dnešní výběr trapasů.

Další informace: skryté titulky

Další díl: 28. únor, 20:15
Top Gear speciál: Když se nedaří (2)

Žádné odpovídající pořady v nejbližší době :(

Volbě vyhovují v nejbližší době tyto pořady

Zvolte si některý z výše uvedených typů pořadu ku snazšímu hledání jehly v kupce sena.

» «