Menu

Top Gear speciál: Nejlepší závody (5)

20:15 - 21:20, úterý (13. listopad)

Prima Cool

Motoristický magazín VB (2015). Vítejte u sestřihu nejlepších závodů v historii Top Gearu! Jeremy, Richard a James se budou snažit vyhrát za každou cenu (65 min)

Po přivítání uvádí Matt LeBlanc první z několika vybraných závodů předchozí trojice moderátorů. Nejprve to bude závod v Lillehammeru, kde poměří síly čtyřbob s Mitsubishi Lancer Evo, upraveným na zimní rallye. V bobu pojede Richard, James bude zase spolujezdcem Henninga Solberga. Po Richardově tréninku může závod začít, bob i vůz vyráží rychle vpřed. Na obou stranách je to zběsilá jízda a Richard s Jamesem jsou oba rádi, že jízda bude mít jen asi minutu. V polovině stále není jasno, kdo vyhraje, v cíli jsou také téměř společně. Až porovnání stopek ukazuje, že se vítězem stává čtyřbob v čase 59:48. Náskok je ani ne 2 vteřiny. Další závod bude vzpomínkou na rok 1949. James usedne do tehdejšího nejrychlejšího vozu Jaguar XK120, Richard zase usedne na nejrychlejší motorku Vincent Black Shadow a Jeremy pojede parní lokomotivou Pepper Corn A1, ve které bude přikládat uhlí. Cesta bude dlouhá 640 km a povede z Londýna do Edinburghu. Po chvíli je tu start, Richard se běží převléct a James si rychle vytváří náskok. Vlak jde ale brzy do vedení, jenže na trati musí 4x čerpat vodu a navíc má problém s únikem páry. Auto brzdí rychlostní omezení na silnici a občasné zácpy, Richard tak má šanci ho dojet. Jeho problémem je zase nepříjemný déšť. Vlak má pauzu v Granthamu, doplní vodu a vymění trubku, na vše mají asi 17 minut. Také James musí doplnit palivo u Jaguaru, ručička ukazuje nejasně a tak raději čepuje s rezervou. Richard toho využívá, dostává se před něj a čerpá vždy až na poslední chvíli. Nádrž má rychle plnou, ale James ho přesto předjíždí. Jeremy už má další zastávku kvůli vodě, pořád má ale veliký náskok a navíc posádku doplňují čerstvými silami. Náhle je Richard ze hry, nechal přepnuto na rezervní nádrž a motorka nasála usazeniny a nejede. Šikovní technici však ucpaný karburátor opraví či vymění a tak je motorka zase brzy zpět. James zatím dotahuje Jeremyho náskok, ten zatím doplňuje uhlí. Dál už nevede dálnice, James tedy nebude tak rychlý a o náskok zase možná přijde. Je tomu tak, James vázne u benzinky, lokomotiva má však další technický problém- vysadil ventil, ženoucí vodu. Rychlost vlaku klesá a voda mizí, ale po chvíli problém mizí a tak se vlak nadále žene vpřed. Richard už je z motorky rozlámaný, zbývá mu přes 200km. Ve vedení je nyní James, silnice a trať se sbíhají a vedou vedle sebe. James ve zpětném zrcátku kontroluje vlak, ale ten náskok nejspíše nedožene. Do cíle je to jen pár km, James jede do centra města a Jeremy běží z nádraží. Když přijde do baru, James už tu sedí. Richard je stále kdesi na cestě, kde trpí bolestí celého těla. Zbývá poslední závod z roku 2006, kdy James otestoval Peugeot 207. Prověřil ho při závodu s freerunnery v Liverpoolu na asi 10km trati. Vůz hodnotí jako vcelku dobrý, ale kvůli slabému motoru líný. Mladíci jsou skutečně rychlí a zdá se, že nezastavitelní. Navíc přesně ví, kudy běžet, za to James trochu bloudí. Když konečně dojede do cíle, mladíci už jsou na vysoké věži Liver Building.

Další informace: skryté titulky

Další díl: 20. listopad, 20:15
Top Gear speciál: Nejlepší závody (6)

Žádné odpovídající pořady v nejbližší době :(

Volbě vyhovují v nejbližší době tyto pořady

Zvolte si některý z výše uvedených typů pořadu ku snazšímu hledání jehly v kupce sena.

» «