Televizní programy

Datum

Centrum.cz
Program logo

Mise hledání lásky (5/5)

  • Logo
  • 25 minut | dokument
  • Láska jako produkt doby. Dokument. Opakování 18.4./ČT2 a 20.4./ČT2. Ávěr pětidílného seriálu o seznamování nás zavede na singles party. Ale také se dozvíme, jak se vyvinulo několik slibných setkání, která v minulých částech slibovala přerůst v něco hlubšího.
    Tradiční pojetí partnerství prochází v Evropě dramatickou proměnou. Statistiky posledních let ukazují znepokojující trend: počet singles rapidně narůstá a klasické vztahy jsou čím dál tím méně populární. Podle nejnovějších průzkumů žije v zemích Evropské unie samostatně téměř 40 % dospělých lidí ve věku 25–45 let. Velkou roli hrají digitální technologie a měnící se společenské normy. Online platformy a seznamovací aplikace sice usnadňují první kontakt, paradoxně však prohlubují pocit osamění. Mladší generace mileniálů a generace Z upřednostňují kariéru, osobní rozvoj a flexibilitu před tradičním modelem dlouhodobého partnerství. Průměrný věk vstupu do manželství se posunul až k hranici 35 let, což je o dekádu více než před dvaceti lety. Predikce do budoucna naznačují další proměnu intimních vztahů. Lze očekávat nárůst alternativních forem soužití, větší důraz na individuální seberealizaci a pravděpodobně i větší akceptaci krátkodobých a nestálých vztahů.

    Režie: